03195014547

support@vira-novin.com

اصفهان، ملکشهر، خ مفتح

مجتمع بلکا، واحد 3

دستگاه حضور و غیاب

در گذشته برای حضور و غیاب کارکنان و همینطور اطلاع از ساعت کاری دقیق آنها اطلاعات رفت و آمد کارکنان در دفترهایی ثبت می شد. اما با گسترش شرکت ها و کسب و کارها بررسی دستی حضور و غیاب و ساعت کاری بسیار مشکل شد.

در نهایت دستگاه ثبت تردد برای ثبت راحت اطلاعات ورود و خروج کارمندان در سال 1900 اختراع شد. از دستگاه ثبت تردد که از دستگاه های حفاظتی نظارتی در شرکت های خصوصی، سازمان ها، بیمارستان ها، کارخانجات و کارگاه ها و مدارس و… می توان استفاده کرد.

انواع دستگاه حضور و غیاب

دستگاه های ثبت تردد بر اساس نوع کار و عملکرد به سه دسته اصلی تقسیم می شوند.

  • دستگاه حضور و غیاب کارتی

این دستگاه برای ثبت اطلاعات ورود و خروج کارکنان از یک کارت شناسایی استفاده می کند. در این کارت اطلاعات کارمند ثبت می شود و با نزدیک کردن کارت به صفحه دستگاه حضور و غیاب زمان رفت و آمد ثبت می شود.

دستگاه حضور و غیاب کارتی

  • دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

این دستگاه ها را متداول ترین و رایج ترین دستگاه حضور و غیاب به حساب می آورند. در این دستگاه برای کنترل تردد کارکنان از اثر انگشت آنها استفاده می شود. استفاده از اثر انگشت علاوه برای امنیت بیشتر کاهش هزینه ها، این دستگاه را در بین سازمان ها و کسب و کارها بسیار محبوب کرده است.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

این دستگاه از جدیدترین دستگاه های حضور و غیاب و ثبت تردد است. در این سیستم حضور و غیاب از علائم بیومتریک نظیر عنبیه چشم، اثر کف دست، صدا و … برای تشخیص کارمندان و ثبت اطلاعات ورود و خروج آنها استفاده کرد. این دستگاه ثبت تردد اگر چه امنیت و دقت بسیار زیادی دارند ولی هزینه ها و قیمت های بالاتری هم دارند.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

خرید دستگاه حضور و غیاب

استفاده از دستگاه حضور و غیاب یکی از دغدغه های هر سازمان و شرکتی است. در هنگام خرید دستگاه ثبت تردد کارکنان باید به این نکات توجه کرد:

برندهای دستگاه ثبت تردد در ایران هم شامل شرکت های ایرانی و شرکت های خارجی می شود. وجود اجناس تقلبی در بازار می تواند امنیت یک سازمان را به خطر بیندازد برای همین بهتر است از ضمانت دستگاه قبل از خرید مطمئن شوید.

  • امنیت اطلاعات و داده ها

امنیت دستگاه ثبت تردد بسیار حائز اهمیت است. چرا که اطلاعات کارکنان و اطلاعات تردد آنها توسط این دستگاه ثبت می شود. برای همین امنیت در این دستگاه ها یکی از نکات مهم در هنگام خرید دستگاه است.

  • سرعت پردازش

بعضی از دستگاه های حضور و غیاب ارزان دارای سرعت پردازش پایینی هستند در نتیجه ثبت تردد کارکنان مدام با مشکل روبرو می شود. برای همین سرعت پردازش نیز در هنگام خرید دستگاه ثبت تردد بسیار مهم است.

بهترین دستگاه حضور و غیاب

برندهای مختلفی از دستگاه حضور و غیاب شامل برندهای خارجی و ایرانی در بازار موجود است. برندهای خارجی ZKTeco، Suprema، Honeywell، Hikvision و Anviz از معتبرترین و بهترین دستگاه های ثبت تردد خارجی هستند.

در ایران نیز شرکت هایی مثل علم و صنعت، پالیزافزار، جهان گستر، فراتکنو، ماداکتو به تولید دستگاه های ثبت تردد مشغول اند که کیفیتی قابل قبول دارند. بهترین دستگاه حضور و غیاب بر اساس نیازهای هر سازمن تعریف می شود. بنابراین قبل از انتخاب دستگاه ثبت تردد و برای انتخاب بهترین دستگاه ثبت تردد اثر انگشتی، بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و کارتی با کارشناسان ویرا نوین سپاهان تماس بگیرید.