03195014547

support@vira-novin.com

اصفهان، ملکشهر، خ مفتح

مجتمع بلکا، واحد 3

تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان

تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان

فهرست مطالب

به طور معمول اکثر افراد فکر میکنند منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) و باتری پشتیبان چیزهای مشابهی هستند، اما در حقیقت بسیار متفاوت هستند. UPS به یک نسخه پیشرفته از پشتیبان گیری باتری اشاره دارد، به بیان دیگر همه منابع تغذیه اضطراری پشتیبان باتری هستند اما با نرخ حفاظت بالاتر. در زیر به برخی از تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان خواهیم پرداخت. 

باتری پشتیبان

باتری پشتیبان برای دستگاه‌های متصل به برق مانند رایانه‌ها اعمال می‌شود تا اثرات مضر مسائل مربوط به برق را به حداقل برساند. هنگامی که یک افزایش ولتاژ ناگهانی رخ می دهد، یا قطعی رخ می دهد، باتری پشتیبان بلافاصله شروع به کار می کند تا برای مدت زمان کوتاهی دستگاه را تغذیه کند. اگر از رایانه استفاده می کنید، از باتری پشتیبان برای ذخیره صحیح فایل ها و اطمینان از خاموش شدن صحیح رایانه استفاده می شود. – تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان.

باتری پشتیبان راه‌حلی برای محافظت از سرمایه‌گذاری شما در رایانه و سایر دستگاه‌ها است. اندازه باتری تعیین می کند که دستگاه شما چه مدت می تواند روشن بماند. – تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان.

منبع تغذیه اضطراری

UPS از فناوری پیشرفته تری نسبت به نسخه پشتیبان باتری سنتی برخوردار است تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان. گاهی اوقات تشخیص یک UPS “واقعی” دشوار است زیرا برخی از سازندگان یک سیستم پشتیبان باتری را به عنوان UPS برچسب گذاری می کنند حتی اگر سیستم سوئیچینگ نداشته باشد .

یک منبع تغذیه اضطراری دستگاه هایی را که مستقیماً به باتری UPS وصل شده اند، تغذیه می کند. برق باتری را در حالت آماده به کار شارژ می کند و در مواقع لزوم باتری برق را به وسایل الکترونیکی تغذیه می کند.  تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان – یک یو پی اس واقعی به جای منتظر ماندن و تامین برق در مواقعی که نیاز است، همیشه برق را از یک مخزن انرژی پاک تامین می کند.

با داشتن عملکردهای بیشتر، UPS می تواند در برابر نوسانات برق، افت ولتاژ، خاموشی، خاموشی و سایر مشکلات منبع تغذیه محافظت کند. مانند نسخه‌های پشتیبان باتری قبلی، منابع تغذیه بدون وقفه دستگاه‌های شما را بسته به اندازه باتری و میزان انرژی مورد نیاز دستگاه، در حال کار نگه می‌دارند. تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان

تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان

هم یو پی اس و هم پشتیبان باتری از دستگاه هایی با مشکلات برق مانند نوسانات و کاهش برق محافظت می کنند. هر دو گزینه در برابر محافظت خواهند کرد

  • آسیب رساندن به قطعات داخلی
  • خراب کردن سیستم عامل
  • خراب کردن داده های ذخیره نشده

با این حال، تفاوت زیادی بین UPS و نسخه پشتیبان باتری وجود دارد. تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان

  • فرآیند فیلتر کردن قدرت
    • خاموشی، برق سوسو زدن، و نوسانات برق همیشه باعث پشتیبان گیری باتری نمی شود. اما با یک یو پی اس، این نیرو فیلتر می شود و منبع تغذیه ثابت دستگاه های مهمی را که نیاز به ادامه کار و پردازش دارند، تضمین می کند. تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان.
  • UPS برق AC را اجرا می کند در حالی که باتری ها در DC ذخیره و شارژ می شوند
    • یو پی اس AC را برای شارژ به DC تبدیل می کند، اما باتری ها به صورت DC نیز تخلیه می شوند در حالی که شما برای لوازم خانگی به AC نیاز دارید.  – تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان – حتی اگر برق قطع شود، یو پی اس همچنان DC را به AC تبدیل می کند.
  • دسته های بسیار بیشتری برای پشتیبان گیری باتری با گزینه های بسیار بیشتری وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و مزایای متفاوتی نسبت به بقیه دارند.  – تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان -در حالی که یو پی اس معمولا به یو پی اس آفلاین، یو پی اس فعال خط و یو پی اس آنلاین طبقه بندی می شود.

انتخاب بین یو پی اس و پشتیبان گیری باتری

تهیه باتری پشتیبان معمولاً برای رایانه های شخصی و سایر رایانه هایی با سرمایه گذاری کم توصیه می شود. بنابراین، خانه های مسکونی و ادارات کوچک. این به این دلیل است که نسخه پشتیبان باتری معمولاً هزینه کمتری دارد.  – تفاوت منبع تغذیه بدون وقفه و باتری پشتیبان – اگر رایانه شما فقط برای فعالیت های اوقات فراغت استفاده می شود، منطقی نیست که همان مبلغی را که برای یک UPS انجام می دهید برای رایانه خرج کنید.

یک یو پی اس برای دستگاه های حیاتی تر توصیه می شود. مانند سرور شرکتی. یک سیستم UPS می تواند برای یک تجارت یا مرکز داده حیاتی باشد. در حالی که یک سیستم UPS گرانتر از یک باتری پشتیبان است، سرمایه گذاری در یک سیستم UPS با کیفیت بالا محافظت بسیار بیشتری را فراهم می کند.

 

موارد بیشتر : یو پی اس متمرکز و رک مونت