03195014547

support@vira-novin.com

اصفهان، ملکشهر، خ مفتح

مجتمع بلکا، واحد 3

یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت

یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت

فهرست مطالب

یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت

برخی از صنایع به برق ثابت و بدون وقفه نیاز دارند. این صنایع شامل دولت، فناوری اطلاعات، حمل و نقل و خدمات مالی است. هنگامی که به طور مداوم به برق نیاز است، داشتن یک منبع تغذیه بدون وقفه، که به نام یو پی اس ups شناخته می شود، ضروری است. این خدمات قادر به ارائه جریان مداوم نیرو از طریق هر اندازه زیرساخت هستند. یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت

دو نوع سیستم یو پی اس وجود دارد. یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت. تعیین نوع ارائه دهنده UPS برای شما و نیازهای سازمانی شما بسیار مهم است. در حالی که این دو ارائه‌دهنده هدف یکسانی دارند، یعنی جریان بی‌پایان قدرت، به‌ویژه در زمان‌های مشکلات معمول برق، آنها به روش‌های مختلفی به آن هدف می‌رسند. – یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت –

هر دو سیستم یو پی اس رک و متمرکز دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. برای اینکه سیستمی را انتخاب کنید که برای اهداف شما بهترین است، باید تفاوت ها و همچنین مزایا و معایب هر کدام از یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت را درک کنید. 

یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت

یو پی اس متمرکز

با سیستم های UPS متمرکز، چند UPS در نزدیکی محیط اتاق سرور یا در یک مکان مستقل مجاور وجود دارد. آنها اساساً یک مرکز بزرگ هستند که کل شبکه یک سازمان را تشکیل می دهند. 

مزایای یو پی اس متمرکز

بسیاری از سازمان ها به دلایل مختلفی یک سیستم UPS متمرکز را انتخاب می کنند. آنها می توانند بزرگ باشند و می توانند چندین جزء را در خود نگه دارند و آنها را به گزینه ای همه کاره تبدیل می کند. آنها در کنار اندازه بزرگتر، فوق العاده قابل اعتماد هستند و زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارند. یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت – هنگامی که نوعی اضافه بار رخ می دهد، سیستم های متمرکز می توانند جریان های بیش از حد را بپذیرند و به درستی به آنها پاسخ دهند. 

یکی دیگر از مزایای یک سیستم UPS متمرکز این است که به طور مداوم برای اطمینان از عملکرد صحیح آنها نظارت می شود. این بدان معناست که اگر مشکلی پیش بیاید، موضوع فوراً کشف و رسیدگی خواهد شد. 

این سیستم ها می توانند گزینه بسیار خوبی برای بسیاری از سازمان ها باشند. یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت – آنها سازگار، قابل اعتماد و پایدار هستند. با اجرای آنلاین، آنها می توانند بدون قطع برق در کار خود بمانند. 

معایب یو پی اس متمرکز

در حالی که مزایای متعددی برای سیستم UPS متمرکز وجود دارد، تعدادی از معایب نیز وجود دارد که می تواند قبل از انتخاب این گزینه باعث توقف شما شود. یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت – سیستم های متمرکز برای راه اندازی و راه اندازی به انرژی زیادی نیاز دارند که آنها را به گزینه ای غیر دوستدار محیط زیست تبدیل می کند. با توجه به انرژی بیش از حد مصرفی این سیستم ها، هزینه راه اندازی و تامین برق از آنها نجومی به نظر می رسد. 

نه تنها این، بلکه سیستم های متمرکز نیاز به یک سیستم ولتاژ بالا دیگر برای اجرای صحیح دارند، یا چندین بار با ولتاژ پایین اجرا می شوند. باز هم، اینها ویژگی های پرهزینه و بیش از حد هستند که آنها را به انتخابی ضعیف برای بسیاری از سازمان ها تبدیل می کند. 

یو پی اس رک مونت (روی قفسه)

به جای داشتن یک سیستم مرکزی، سیستم‌های UPS را در رک نصب کنید یا در مجاورت رک سرور قرار دهید، به این معنی که هر سرور دارای سخت‌افزار UPS متصل است. یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت – به جای داشتن یک سیستم متمرکز که در یک منطقه خاص کار می کند، یک یو پی اس روی قفسه یک سیستم پیوسته با سخت افزار در سراسر است. این بهینه است زیرا اگر در یک منطقه مشکلی وجود داشته باشد، بقیه به کار خود ادامه می دهند. با یک سیستم UPS متمرکز، اگر یک سیستم خاموش شود، همه چیز خاموش می شود. 

مزایای یو پی اس رک مونت (روی قفسه)

سیستم‌های یو پی اس روی قفسه به طور منظم نظارت می‌شوند و هر مشکلی فوراً کشف می‌شود. اگر چیزی خاموش شود، فقط یک منطقه خاموش می شود و به سرعت رسیدگی می شود. این سیستم ها کوچکتر از سیستم های متمرکز هستند و هزینه بسیار کمتری نیز دارند. یو پی اس متمرکز و یو پی اس رک مونت .

آنها به دلیل وجود سرورهای کوچک بسیار خوب کار می کنند. فاصله کوتاه بین سرورها منجر به قدرت ثابت و کاهش خطرات می شود. اندازه کوچک آنها باعث می شود تا در صورت نیاز به راحتی راه اندازی، جابجایی و نصب مجدد آن ها انجام شود. 

معایب یو پی اس رک مونت (روی قفسه)

اندازه کوچک سیستم‌های یو پی اس روی قفسه را نسبت به سیستم‌های متمرکز مصرف انرژی کمتری می‌کند. آنها با ظرفیت درصد کمتری کار می کنند و باعث ضایعات و افزونگی می شوند. UPS های Rack-mount به دلیل سرورها و نیاز به فناوری اطلاعات به طور ناکارآمد مدیریت می شوند. 

با این حال، rack-mounts هنوز هم راه حل ایده آل برای شبکه و برنامه های سرور هستند. با مراقبت از خنک‌سازی اجزای سخت‌افزاری در رک، حالتی یکپارچه و کارآمد را برای قدرت ثابت فراهم می‌کنند.

موارد بیشتر : یو پی اس تک فاز و سه فاز